The Hobbit - An unexpected Journey

LÄS INTE MIN RECENSION OM NI INTE VILL HA SPOILERS
 

Så nu har jag varnat och ingen kan klaga på att jag avslöjar mig!;)
 
Var i förmiddags och såg filmen med min karl, hade skyhöga förväntningar och har längtat så sjuk mycket på denna film då Sagan om ringen triologin ligger på min topplista och filmen var superbra, absolut, men hade lite saker som störde mig ändå..
 
Jag gillade Martin Freeman som Bilbo, tyckte han gjorde rollen väldigt bra! Han var precis som jag hade tänkt mig.
Kan säga men att jag tycker boken är en ok bok, gav den en 3a om jag inte miss fel.De känns alldeles för snabb och stressig på något sätt. Det är bra med filmen att den är lång, de har dragit ut på sceneerna som känns rätt korta i boken så det tycker jag är bra.
 
Naturen i filmen är såklart helt fantastisk! Älskar bergen, skogarna, de gröna, ja ALLT. Nya Zeeland har verkligen blivit ett drömresemål för mig sen man sett den storslagna naturen i dessa filmer.
 
Gandalf (ok Ian Mckellen) ser mycket äldre ut i dessa filmer och det är han ju i verkligheten, men dessa filmer ska utspela sig 60 år före sagan om ringen så känns ändå baklänges, men han gör såklart rollen lika bra som vanligt ändå!
 
Dvärgarna gillade jag skrapt, speciellt humorn de hade bitvis! Majoriteten ser verkligen ut som dvärgar, men de finns även de som jag tycker ser ut som människor vilket inte känns riktigt bra.
Det är många slag i filmen och det är ju det i boken cokså, men vissa av dem har de dragit ut på lite väl mycket och en del är lite orealistiska då någon helt enkelt borde ha dött eller skadat sig ordentligt.
 
FIlmmusiken tycker jag är fantastisk, älskade verkligen den som jag även gör med Sagan om ringen musiken. Den är stämningsfull, passande, mystisk och alldeles underbar <3
 
Det kändes absolut inte som nästan 3 timmar i biofotöljen och jag tycker verkligen om filmen! Den är bitvis rolig, väldigt händelserik och jag tycker de gör rollerna toppenbra, men det är något som gör att den inte kan få riktigt full pott, men näst intill!
 
Vill bara avsluta med att KILI är ett stycke sexy dwarf!;)
                                     
                                                                 Betyg: 4+/5


Kommentarer
Nilmas Bokhylla

Haha läste bara betyget ;) Ska se den imorgon!

2012-12-12 @ 18:00:45
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Tessans Bokblogg

Jag läste också bara betyget. Och tittade på Kili...Kili var ju riktigt fin alltså. Kili vill man ju nästan ha bredvid Christian Grey mellan lakanen alltså! :P

2012-12-12 @ 18:19:34
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0