belöningssystem

Ok hade jag alla pengar i världen skulle jag köpa böcker dagligen, men det har jag tyvär inte.
Jag har extremt mycket olästa böcker men vill ändå bara ha mer..
Jag har ju tyvär även andra dyra intressen: Resa och Häst.
Men självklart måste ju även böcker inhandlas.
För att inte överkonsumera och för att komma ikapp mig med de böcker jag äger har jag nu bestämt mig för ett belöningssystem, detta kommer innebära att det ändå blir någon bok i månaden, vissa månader många böcker och vissa månader färre.
 
Träna 4ggr på en vecka : 1 inbunden bok eller 2 paperbacks
Läst ut 2 av mina egna olästa böcker: 1 paperback
Klarat ett prov i skolan( har ett per kurs): 1 inbunden + 1 paperback
 
Komer det dock något supererbjudande på typ cdon eller liknanade får man ju se om man kan hålla sig;)
Men ska sträva efter detta, både för ekonomin men även för att jag ska läsa det jag har hemma.
 
De böcker som står först i kön i inbundna är:



 
Och de i paperback:






Kommentarer
Anna - Boktycke

Hihi, jag brukar också köra med belöningssystem. Fast jag har dock inte lika tydliga regler som du. Brukar bara köra att när jag skriver klart ett manus så får jag köpa 10-20 böcker. Dock så hinner jag kanske bara klart med 2 manus per år så det händer inte så ofta tyvärr.

2012-09-11 @ 19:54:31
URL: http://boktycke.se
Nella

Smart med ett belöningssystem, kanske man borde testa själv...

Sv: Du borde definitivt läsa den, den är jättebra!

2012-09-11 @ 20:50:24
URL: http://nellasbocker.blogspot.se
Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

Låter som ett bra system. Hade något liknande förut, men jag var för dålig på att följa det så skippade det :P

Svar: Ja vi får väl se om jag kommer följa det eller inte, ibland så jobbar som hemklickarfingret av sig själv:p
None None

2012-09-12 @ 15:33:32
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Bokparadiset

Hoppas att det funkar! Brukar inte göra det för mig direkt haha

Sv: Jag måste faktiskt hålla med dig! Ska försöka börja med the last princess redan imorgon så får vi se när det kommer upp en recension! :)

2012-09-12 @ 17:31:22
URL: http://bokparadis.blogg.se
Hanna

Tycker det låter som en väldigt bra idé med belöningssystem! Om jag någonsin upphäver mitt köpförbud kanske jag börjar med något liknande :)

2012-09-14 @ 11:02:27
URL: http://liberlibri.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0