Paper towns - John Green

Paper towns
 
Författare: John Green
Orginaltitel: Paper towns
Serie: -
Sidor: 305
 
Beskrivning från adlibris:
"Who is the real Margo? Quentin Jacobsen has spent a lifetime loving the magnificently adventurous Margo Roth Spiegelman from afar. So when she cracks open a window and climbs into his life - dressed like a ninja and summoning him for an ingenious campaign of revenge - he follows. After their all-nighter ends and a new day breaks, Q arrives at school to discover that Margo, always an enigma, has now become a mystery. She has disappeared. Q soon learns that there are clues in her disappearance ...and they are for him. Trailing Margo's disconnected path across the USA, the closer Q gets, the less sure he is of who he is looking for."
 
Det här är min andra bok jag läser av John Green och jag måste säga att jag är inte besviken! Han skriver så att det är lätt komma in i handlingen fort och jag gillar att det går i ett högt temp då man läser. Margo är ju helt fantastisk och tycker om alla klurigheter hon har hittat på för att han ska kunna hitta henne. Jag älskar historier överlag med ledtrådar, är ju helt fantastiskt. Quentin i sig är också en bra karaktär, men som i de flesta böckerna gillar jag sidekicksen bäst och i detta fall Radar, en riktigt skön snubbe. Det gick väldigt fort att läsa boken och den var mycket svår att lägga i från sig. Den får inte en full pott, men nästan!
 
                                                              Betyg 4/5


Kommentarer
Tessans Bokblogg

Har bara läst "Var är Alaska?" av John Green men ska banne mig ge mig på fler böcker utav honom, denna verkar ju så himla bra!! =)

2012-09-14 @ 14:43:27
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0