Berättelser från Engelsfors

Berättelser från Engelsfors
Författare: Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Orginaltitel: -
Serie: Engelforstriologin #2,5
SIdor: 112
 
Detta är då ett seriealbum som släpps nu innan Nyckeln släpps i höst. Man får följa karaktärerna i varsin väldigt kort och lite berättelse om hur det utspelade sig redan innan Cirkeln och en del mitt emellan.
 
Det är tre olika illustratörer och min personliga favorit är Lina Neidenstam då jag gillade hennes stil väldigt mycket i Zelda seriealbumen. Jag tycker att det är kul att de har släppt mellanboken i form av ett seriealbum då det känns väldigt nytt.
 
Jag gillar historierna och bilderna väldigt mycket och visst albumet är väldigt kort och gick ruskigt fort läsa, men jag gillade det.JAg fick en annan känsla för karaktärerna och gillade att det var med lite sex och sådant också. Kul att få en uppfattning om hur karaktärerna såg ut, stämde inte alls med min bild av dem ,em jag är absolut inte missnöjd!
 
Det var kul att läsa om de olika karaktärerna och jag tyckte det var kul med lite "priewiev" inför kommande Nyckeln och oj vad jag längtar!
Jag är inte något stort fan av svensk litteratur (förutom deckare) men Engelsforsböckerna har verkligen fått mig att ändra uppfattning och det tackar jag för!
 
 
                                                                          Betyg: 4/5


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0