Grenar av gift - Erin Kelly

Grenar av gift
Författare: Erin Kelly
Orginaltitel: The Poison Tree
Serie: -
Sidor: 382
 
Från adlibris:
"Efter allt jag redan har offrat och allt hemskt jag redan har gjort för min familj kan jag bara gå vidare. Ingen vet hur det kommer att gå för oss. Jag är rädd, men jag känner mig stark. Jag har styrkan hos en kvinna som har allt att förlora.

London 1997. Toppstudenten Karen möter den bohemiska och glamourösa Biba och blir som förtrollad. Hon flyttar snart in i det förfallna huset som Biba och hennes bror Rex delar och sugs in i deras värld med vin, fester och brutna tabun. Det blir en underbar sommar. Men alla somrar har ett slut och i slutet av den här sommaren är två personer döda.

Tio år senare har Karens sommar hunnit ifatt henne. När hon och nioåriga dottern Alice hämtar Rex från fängelset där han tillbringat de tio senaste åren är hon beredd att göra vad som helst för att hålla ihop familjen."
 
Vill börja med att tacka Damm för detta recexet!
 
En sak jag måste säga om framsidan är at jag tycker den är otroligt ful! Ursäkta men hur tänkte man? Visst att vissa av sakerna finns med i boken, men ändå.. Den engelska är betydligt snyggare. Nog om utsidan och till innehållet:)
 
JAg gillade denna boken, hade inte särskilt höga förväntningar och vart verkligen positivt överraskad!
Man får följa Karen och till en början tyckte jagatt det var lite jobbigt att man inte fick veta vad som hade hänt, hon pratatde om det som hänt, men man själv var helt oförstående. Under berättelsens gång börjar man förstå mer och mer och den växer hela tiden.
 
Jag kan förstå att man fastnar för den energiska Biba och de har en underbar sommar tillsammans med Bibas bror Rex. En förälskelse uppstår och det händer en massa och syskonkärlek blir ett viktigt spel.
Rex är svår tycker jag, man får som aldrig riktigt lära känna honom vilket var lite jobbigt då han har en sådan viktig roll.
 
Boken var mycket bra och jag gillade att den var skrivet lite annorlunda och mystiskt och sakta med säkert klarnade. Jag kan absolut tänka mig att läsa mer av Erin Kelly!
 
                                                                 Betyg: 4/5
                                                 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0