Lögner - Sara Shepard

Lögner
Författare: Sara Shepard
Orginaltitel: Pretty Little Liars
Serie: Pretty little liars #1
Sidor: 222
 
Från Adlibris:
"Mystiska meddelanden från signaturen A sprider skräck i det forna tjejgänget. Vem vet allt om dem? Även deras intimaste hemligheter! Kan det vara Alison, vännen som försvann spårlöst från det där pyjamaspartyt för tre år sedan
Alla har något att dölja men speciellt high school-tjejerna Spencer, Aria, Emily och Hanna. Till synes oskyldiga flickor, men skenet bedrar.
Se bara på Spencer som går bakom ryggen och strular med syrrans pojkvän. Aria som fantiserar om sin lärare. Emily som har pojkvän men faktiskt är galet kär i den nya tjejen på skolan. Och Hanna som använder så fula knep för att hålla sig i form.
Men den mörkaste hemligheten bär de gemensamt. Hur vet jag det?
Eftersom jag vet allt om vilka dåliga flickor de var, hur hemska de egentligen är, och alla mörka hemligheter de dolt. Och gissa vad?
Jag tänker berätta
A"
Köpte denna boken på årets rea och även bok nummer två. Gillar omslagen med barbiedockor väldigt mycket. De är stilrena men ändå färgglada!
Hade inte höga förväntningar och böckerna höll undefär det jag förväntade mig. De är intriger, kärlek, lögner och svek. Riktiga high school böcker, vilket jag älskar!
Det är ju inte någon hög klass så på böckerna men jag tyckte de var underhållande och väldigt lättlästa, efter någon timme var de slut, men vart aldrig långtråkig.
Är väldigt nyfiken på vem "A" kan vara!
 
Dessa böcker finns ju också som tvserie och jag har sett nästan hela säsong ett, har dock lagt det på is ett tag då jag har så mycket annat för mig och just nu är det GOT, Carrie Diaries och BBT som gäller när jag har tiden.
 
                                                                    Betyg: 3/5



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0