The girl with the dragon tatoo part 1

The girl with the dragon tatoo part 1
Författare: Stieg Larsson
Tecknare: Denise Mina, Leonardo Manco och Andrea Mutti
Orginaltitel: Män som hatar kvinnor del 1
Serie: Millenium the graphic novels book 1, volume 1
Sidor: 152
 
 
Känns inte som jag behöver göra en närmare beskrivning av detta seriealbum då de flesta har läst det, orginalböckerna eller sett filmerna.
 
JAg älskade teckanstilen i de här albumen och jag gillade att det var rått och brutalt bitvis!
Vilka obehagskänslor jag fick i vissa scener (ni vet nog vilka jag menar) och jag tyckte Lisbeth var sjukt snyggt ritad! Jag ser ju bara Michael Nyquist som Mikael Blomkvist så hade lite svårt relatera där, men i övrigt gillade karaktärerna. Den var spännande och då jag väl börjat kunde jag inte sluta!
Jagtycker det är bra de har delat boken i 2 så man inte missar så mycket och jag gillar att det var blanka sidor hela boken!
 
Med andra ord tyckte jag om den väldigt mycket och längtar tills fortsättningen släpps!
Jag är även glad att jag köpte den på engelska, tycker omslaget är grymt snyggt!
 
                                                                   Betyg: 5/5
                                        


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0