Beautiful creatures - Filmen (spoilervarning)

Var på premiären igår av BC här i Umeå.
Jag har väldigt mycket att säga om filmen , men vill man inte bli SPOILAD så läs absolut inte det jag skriver här nedanför. Är så svårt skriva om den uta att avslöja för mycket..
 
 
 
 
OBS!! SPOILERVARNING!!!   SPOILERVARNING!!
 
 
Det första jag kan säga är att den skiljer sig otroligt mycket från boken, det är så mycket som inte kommer med och handlingen går väldigt snabbt om man jämför med boken som är rätt lång. I början störde jag mig massor på allt som fattades eller att det gick så fort framåt, sen ändrade jag inställning coh tänkte skit i boken, då blev det mycket bättre!
 
Vad som inte är med från boken b.la är att de kan prata med varandra i tanken, nu är det typ lite snabbt att de drömt om varandra. Man får också veta väldigt lite bakgrund, Ethans pappa är inte med alls eller jo att han inte kommer ur rummet, men man får inte ens veta vem han är eller hur den relationen är.
I filmen är Amma den som jobbar åt biblioteket, vilket vart jättekonstigt för mig.
Att sedan Lena på slutet raderar sig själv från Ethans minne och att han inte kommer ihåg att de känner varandra, hm vet inte riktigt.
Slutet var också annorlunda, men ska inte spoila det helt.
Utifrån detta så uppfyllde den inte alls mina förväntningar, den kändes snabbspolad och kärleken mellan Lena och Ethan vart som så snabb och jag vet inte.
Detta är då om jag tänker på jämfört med boken.
 
OM jag bara tänker på det som film så blir den ju aldrig långtråkig!
Det händer saker hela tiden och den har massor av humor som jag verkligen älskade! Jag skrattade högt flera gånger.
Jag gillade verkligen Alden i rollen som Ethan, jag tyckte han var fantastisk! Rolig och lite bortkommen, men på ett väldigt passande sätt.
Alice i rollen som Lena gillade jag faktiskt inte lika mycket, hon var absolut inte dålig, men jag vet inte hon var inte som jag hade tänkt mig Lena.
Jeremy Irons som Macon var väldigt bra! Gillade honom i rollen väldigt mycket.
Man fick verkligen känslan av småstadsliv med intriger och att de har svårt att släppa in någon ny. De har fördomar och är otroligt elaka.
Att de helt tagit bort balen/dansen var jag besviken på, där skulle ju Ridley ha en viktig roll.
Ridley var med, men inte så mycket som jag tänkte, dock är Emmy Rossum otroligt snygg och passade väldigt bra i rollen!
 
Nu vart det en lite svamlig recension då jag sett den ur två persektiv och jag kommer ge två olika betyg på den. Den är inte bra om man ser ur bokens perspektiv, däremot tycker jag om den väldigt mycket om jag bara tänker på det som en film och kommer absolut köpa den då den släpps.
 
                                        Betyg ur bokperspektiv: 2,5    Betyg som film: 4


Kommentarer
Tessans Bokblogg

Jag har inte läst något av vad du skrivit men jag är sååå PEPP PÅ ATT SE FILMEN WOOHOOO!! :D

2013-02-14 @ 16:42:46
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
[Anna]

Jag har inte heller läst vad du skrivit, läser boken nu och är SÅ pepp på filmen :)

2013-02-14 @ 16:52:42
URL: http://bokraden.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0