Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl

Beautiful Creatures - Mörka drömmar, livsfarlig kärlek
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Orginaltitel: Beautiful Creatures
Serie: Caster Chronicles #1
Sidor: 517
 
Från adlibris:
"En förbannelse, ett val, två öden ? När sextonårige Ethan möter den nya mystiska tjejen Lena, inflyttad till det lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. Hennes gröna ögon, mörka hår och gåtfulla personlighet fascinerar Ethan. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna.
När Lena fyller sexton år kommer hon att förändras. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i henne. Hennes krafter håller på att vakna, och hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta ? Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp."
 
Älskar verkligen utseendet på boken! Den är mörk och mystisk och dessutom Lila och älskar träden på den, verkligen tilldragande.
 
Det första jag förvånades över och faktiskt inte visste är att man får följa boken ur en killes perspektiv, vilket jag tycker är rätt ovanligt. Att det dessutom är flickan som är mörk och mystisk och inte killen gillar jag supermycket!
 
Jag gillar Ethan väldigt mycket som huvudperson, han är enkel och okomplicerad trots att han har varit med om mycket och lever i en annorlunda situation med sin pappa och Amma. Jag gillar hans relation med Amma, den känns så fin och äkta.
 
Jag gillar Lena direkt, att hon är så annorlunda och jag gillar hur författaren beskriver hennes kläder. Lena känns lite trasig, vilket man har full förståelse för, dock stör det inte mig som det brukar göra utan jag gillar henne skarpt. Hennes krafter är mäktiga och jag gillar att den utspelar sig i high schoolmiljö. Har varit lite less Paranormal romance, men denna fick mig sugen på att läsa mer.
 
Jag gillar småstadskänslan och intrigerna i staden, de elaka hejarklackstjejerna och hur alla vet allt om alla och de sprider sig som en löpeld. Jag får lite "gilmore girls" känsla.
 
Med det sagt så gillade jag denna boken väldigt mycket, den var lättläst och man fastnade fort för karaktärerna så jag ser verkligen fram emot att läsa fortsättningen, lär väl dock ta ett tag då jag kommer vänta på de svenska översättningarna!
 
 


Kommentarer
Tessans Bokblogg

Nu peppar vi för filmen! :D

2013-02-05 @ 21:42:47
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0