köpstoppet och random snack

Tessan inspirerade mig till att ha köpstopp så att man kommer igång med att läsa allt man köper såman inte bara samlar på sig. Kommer såklart finnas undantag:
 
- Det från bokrean som redan är förhandsbokat.
- Förhandsbokningar som jag gjort sedan ett tag ( Berättelser från engelsfors,kretsen, de utvalda del 3)
- Böcker som jag väntat på ska släppas på svenska väldigt länge ( Farlig förmåga, hemsökt, Gregor från ovanjord, dödens labyrint, ev stad av skuggor, kan inte bestämma mig om jag ska läsa den på engelska eller svenska)
- Preseneter/tävlingsvinster
- Fortsättning på serien, MEN då de flesta böcker i min TBR hylla är första boken i en serie kan man ju inte beställa alla som är bra. Ska försöka i första hand inrikta mig på läsa klart serier eller fristående böcker så det inte blir så många undantag.
- Wienresan. Ifall jag hittar något jag inte sett i Sverige eller något riktigt fynd (dock inte hamstra eller ta något bara för att)
- Har inte frågat efter några recex utan ska satsa på det jag har nu!
 
Hur länge jag håller på stoppet kommer vara hade jag tänkt mig tills tre av mina hyllor i TBR är tomma, då får jag fylla på med lite nytt! Ett rätt hårt krav från mig då den kommer fyllas på med massa reaböcker, men nu jäklar, jag har ju köpt böckerna för att läsa dem!;)
 
 
Annars så läste jag ut Legend igår kväll, gillade den väldigt mycket. Var lite segstartad men tog sig rejält vilket gör att jag vill läsa fortsättningen, men ska försöka hålla mig! Det är det jag menar med att jag har så många första boken i serier i min TBR.. Jaja hade tänkt börja läsa Unwind efter men lägget in The list som jag börjat på emellan så man får lite distans då jag brukar vilja ha det mellan olika dystopier.
 
En sak som jag tycker är väldigt skönt just nu är att jag njuter av läsningen, jag stressar inte över de recex jag har kvar utan väljer precis den bok som jag är sugen på för tillfället och det känns mycket roligare läsa då:)
 
 


Kommentarer
[Anna]

Låter som en riktigt bra plan :)

2013-02-16 @ 14:42:59
URL: http://bokraden.blogspot.com
Zelly

Jag borde ge mig själv lite köpstopp efter bokrean, har på tok för många olästa hemma :)

2013-02-16 @ 16:07:25
URL: http://zellysbokblogg.blogspot.se
Zozzo

SV: Haha, nepp x) Hoppas de är bra nu då :D

2013-02-19 @ 01:30:06
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Tessans Bokblogg

Vettan, det är du som inspirerar mig! Du är en av de coolaste i bokvärlden (tycker jag iaf) ! :D Hoppas det går bra med ditt köpstopp. Själv funkar det för mig vilket är skönt. Måste börja läsa allt som finns i hyllan ju!! :D

2013-02-22 @ 21:36:44
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Nilmas Bokhylla

Vart har du tagit vääägen? :)

2013-02-24 @ 21:07:15
URL: http://nilmasbokylla.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0