Sleeping beauty - Wendy Mass

Sleeping Beauty - The one who took the really long nap
Författare: Wendy Mass
Orginaltitel: Sleeping Beauty - The one who took the really long nap
Serie: Twice upon a time #2
Sidor: 172
 
Från Adlibris:
"The girl's been asleep for a hundred years. The boy's got issues of his own. There are two sides to every story....
It's not easy being Princess Rose. Especially when a fairy curses you and you find yourself avoiding all sharp objects . . . and then end up pricking your finger anyway, causing you to slumber for a hundred years or so.
And it's not easy being The Prince. Especially when your mother has some ogre blood and tends to chow down at the most unfortunate moments. A walk in the woods would help, you think. Until you find a certain hidden castle . . . and a certain sleeping princess. Happily ever after? Not until the prince helps the princess awaken . . . and brings her home to Mother.
Journey back to the days when fairy tales were true with this fun and fresh spin on a timeless tale
"
 
Tycker boken är väldigt söt och när jag tittade på den trodde jag det skulle vara en nytolkning av Törnrosa, alltså utspela sig i nutid, men jag hade fel.
Alla omslagen i serien följer varandra och jag tycker att de är charmiga och mysiga.
 
Boken är otroligt lättläst och det tog inte särskilt lång tid att läsa ut den. Den var chramig och smårolig och jag tyckte det kändes som att läsa en disneyfilm om ni förstår vad jag menar? Den är lättsa och man blev glad av att läsa den.
 
Man får följa både Prinsen (har inget namn) och Rose vartannat kapitel. Om hur de växte upp och hur det utvecklar sig till 100årig sömn. Jag gillar både Rose och Prinsen, de har båda sina egna proble att tampas med och Prinsen har en mamma som har trollblod i sig och inte vill se vackra saker så när han träffar Rose måste de lösa detta. Ska inte spoila för mycket.
 
Jag gillade den otroligt mycket och tyckte det var en feelgood bok. Tror den riktar sig till yngre läsare, men jag kan tänka mig läsa om den, speciellt om jag hamnar i en lässvacka då den är lättsam och underhållande. Att det känns som en disneyfilm gör det ännu bättre då jag älkar disneyfilmer och har nästan alla!
Denna var nummer två i serien och jag har inte läst ettan som ska handla om Rapunzel, kommer dock beställa denna vid nästa bokbeställning och hoppas på att den är lika mysig.
Man behöver inte läsa dem i ordning.
 
                                                                  Betyg: 4/5


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0