Chanslös - Gail Carriger

Chanslös
Författare: Gail Carriger
Orginaltitel: Changeless
Serie: Parasol Protectorate #2
Sidor: 375
 
Från adlibris:
"Alexia Tarabotti, numera Lady Maccon, trivs i sin nya tillvaro som fru till Conall Maccon, Londonvarulvarnas alfa. Men hennes idylliska tillvaro störs snart då varulvsregementet återvänder från utlandet och slår ner sina tältpinnar på hennes gräsmätta. samtidigt sveper en farsot in över London, och den påverkar stadens övernaturliga invånare på ett skrämmande sätt.

På order av drottningen fattar Alexia sitt para­soll, går ombord på ett luftskepp och ger sig av mot Skottland, ursinniga varulvar och en märklig egyptisk mumie. Men det verkar som om någon helst ser att hon inte når sin destination och Alexia måste inse att det finns situationer som inte ens en kopp te kan rädda!"
 
Åh vad jag älskade första boken i den här serien och jag älskar serien ännu mer efter att ha läst denna!
Alexia är ju en helt fantastisk tempramentsfull kvinna med kurvorna på rätta ställena!
Älskar humorn och ironin i böckerna. Lord Macoon är het som bara den och Miss Hisselpenny driver mig till vansinne även i denna boken,haha!
 
Vill inte spoila för mycket men den är helt underbar och jag njöt av varje sida!
Jag vet att en del tycker att den är lite seg, men det tyckte jag inte alls!
Och twisten på slutet var helt fantastiskt och lagomt till min hemkomst från Turkiet ligger fortsättningen Hemsökt och väntar på mig och det längtar jag till!
 
                                                                Betyg 5/5
                                               



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0