Den röda handsken - Holly Black

Den röda handsken
Författare: Holly Black
Orginaltitel: Red glove
Serie: Curse workers #2
Sidor: 318
Vill tacka  B.Wahlströms jättemycket för Recexet!
 
Från adlibris:
"Cassel Sharpe trodde att han var en vanlig kille, tills han upptäckte att hans bröder manipulerat hans minnen. Nu vet han sanningen  han är den mäktigaste beröraren av alla. En beröring av Cassels hand kan transformera vad som helst  eller vem som helst  till något annat.

När Cassels äldre bror Philip blir mördad försöker FBI rekrytera Cassel för att få hans hjälp med att lösa mordet. Den enda ledtråden är en övervakningsfilm från brottsplatsen där en kvinna med röda handskar syns. Men även maffian är på jakt efter Cassel  de förstår hur användbar han kan bli för dem. Cassel måste ligga steget före båda sidor för att överleva. Men var kan han vända sig när han inte kan lita på någon  allra minst sig själv?"
 
När jag läste den första boken i serien kommer jag ihåg att jag inte alls var lika förtjust i den som alla andra, tyckte Casse var obegriplig och fick som ingen känsla för honom.
 
Dock i den röda handsken gillar jag Cassel, visst han är lite svår, men han liksom accepterar saker som händer och vad det är.  Detta kan vara dåligt som bra. Hela hans familj känns ju väldigt rubbad måste jag ju säga. Jag gillar att alla måste använda handskar, även om du inte är en berörare.
Favoritkaraktären är ändå Sam, en sådan lojal och pålitlig vän, gillar nästan alltid sidekicksen mer!
Boken höll ett bra tempo och blev aldrig långtråkig!
Lila har jag lite svårt för, henne förstår jag mig inte alls på! Fast med en sådan far iofs..
 
Med andra ord var jag nöjd med boken och hade svårt lägga ifrån mig den! Längtar jättemycket tills sista delen kommer ut! Vill än en gång tacka för recexet!
 
                                                 Betyg 5/5               

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0