wintergirls - Laurie Halse Anderson

Wintergirls
Författare: Laurie Halse Andreson
Orginaltitel: -
Serie: -
Sidor: 278
 
Från adlibris:
"Lia and Cassie are best friends, wintergirls frozen in fragile bodies, competitors in a deadly contest to see who can be the thinnest. But then Cassie suffers the ultimate loss-her life-and Lia is left behind, haunted by her friend's memory and racked with guilt for not being able to help save her. In her most powerfully moving novel since "Speak," award-winning author Laurie Halse Anderson explores Lia's struggle, her painful path to recovery, and her desperate attempts to hold on to the most important thing of all: hope"
 
Denna boken tar upp ett otroligt viktigt ämne som många lider av idag. Kanske inte i den utsträckning som denna boken, men när man är ung så vill ma passa in och vara perfekt. Man ser bara sina fel och brister och har ibland svårt att acceptera den man är.
 
Boken är skrämmande att läsa och jag tyckte man fick en tydlig inblick av hur det är att leva med en ätstörning. Allt kretsar kring in och uttag och det är det man lever för. Man kanske vet att det är fel, men kan ändå inte sluta. Den är tragisk och Lia känns som en väldigt sjuk tjej, men den har sina ljusa stunder.
 
Jag tyckte om boken väldigt mycket, men blev väldigt illa berörd av att läsa den. Dock tycker jag att man bör läsa de och jag är väldigt sugen på att läsa någon av Lauries andra böcker!
 
                                                                Betyg: 4/5
                                              

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0