The One

The One - Kiera Cass
 
The One
 
Handling: "THE SELECTION changed the lives of thirty-five girls forever. Now, only one will claim Prince Maxon's heart...It's swoon meets the Hunger Games in the third instalment of THE SELECTION series! For the four girls who remain at the palace, the friendships they've formed, rivalries they've struggled with and dangers they've faced have bound them to each other for the rest of their lives. Now, the time has come for one winner to be chosen. America never dreamed she would find herself anywhere close to the crown - or to Prince Maxon's heart. But as the competition approaches its end and the threats outside the palace walls grow more vicious, America realises just how much she stands to lose - and how hard she'll have to fight for the future she wants."
 
 
Oj vad jag väntade på att denna boken skulle komma ut, men när den väl kom tog det ett bra tag innan jag läste den, men nu är det gjort.
Dessa böcker är egentligen så orealistiska, men ändå så älskar jag dem. De är ytliga, men har ändå ett syfte och det blandas mellan fester, action, kärlek och triangeldraman. Maxon har varit en favorit hela serien, han känns otroligt sympatisk även om han levt ett väldigt skyddat liv som prins. America gillar jag också just för att hon är den hon är, enkel och mycket sympatiskt. Kärlekstjafset blir lite mycket ibland och enligt min mening är inte det väsentligt alla gånger.
Aspen växer som karaktär och är en person som verkligen bryr sig om sina medmänniskor.
Jag älskar att dessa böcker utspelar sig i den miljön de gör och de är fartfyllda, lättlästa och har fångat mig totalt,
Jag trodde ju att det här var sista boken i serien, men nu ska det ju släppas flera till plus noveller. Var först avigt inställd till detta, men nu vill jag bara läsa mer! Och så är ju böckerna så sjukt snygga!
 
Betyg 5/5
 


Kommentarer
Cinnamon

Tror att jag måste prova på den där serien jag med.

Svar: Det tycker jag att du ska göra!:)
None None

2014-12-05 @ 21:47:12
URL: http://cinnamonbooks.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0