Alice in zombieland - Gena Showalter

Alice in Zombieland
Författare: Gena Showalter
Orginaltitel: Alice in Zombieland
Serie: The white rabbit chronicles
Sidor:404
 
Från adlibris:

"She won't rest until she's sent every walking corpse back to its grave. Forever."

Had anyone told Alice Bell that her entire life would change course between one heartbeat and the next, she would have laughed. From blissful to tragic, innocent to ruined? Please. But that's all it took. One heartbeat. A blink, a breath, a second, and everything she knew and loved was gone.

Her father was right. The monsters are real.

To avenge her family, Ali must learn to fight the undead. To survive, she must learn to trust the baddest of the bad boys, Cole Holland. But Cole has secrets of his own, and if Ali isn't careful, those secrets might just prove to be more dangerous than the zombies."

 

En av kanske åres mer hypade böcker och jag var minst lika glad då den kom och var överlycklig att man kunde beställa den i paperback på en gång! Boken är så sjukt snygg och älskar mönstret som gårrunt den. Citatet : off with their heads på framsidan är klockrent! Och jag hoppas verkligen att nästa bok blir minst lika snygg, nu är ribban satt högt!

Jag gillar Alice, det är en tuff brud men en grym överlevnadsinstinkt. Hon är liksom cool och så är hon sarkastisk, det älskar jag! Hon låter ingen köra med henne ( inte ens Cole) och det gillas!

Cole är ju lite den mystiska killen som i alla YA böcker känns det som. Han är först mystisk och vill inte ha med henne att göra, för att sedan vara överbeskyddande och de kan inte vara utan varandra. Jag försökte bortse från detta då jag ändå tyckte väldigt mycket om boken.

Hennes kompis Cat var nog favoritkaraktären, inte rädd för att säga vad hon tycker och har en cool stil.

Zombieupplägget är väldigt annorlunda än vad man är van (ska inte skriva något om det med spoilervarningen) och detta tycker jag gör boken ännu mer intressant!

Jag gillade verklige Alice in Zombieland och ser fram emot fortsättningen! Dock kan jag inte ge den en fullpoängare, men den var väldigt nära!

                                                            Betyg 4/5



Kommentarer
Petra

SPOILERVARNING!

Jag älskade när Ali hängde upp och ner i fällan och typ skallade Cole i magen. Oslagbart! ;)

2012-10-23 @ 18:09:44
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se/
Cecilia

Nu blev jag ännu mer sugen på att läsa den ^^

2012-10-24 @ 13:27:50
URL: http://varbokvarld.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0