Eld - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

Eld
Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Orginaltitel: -
Serie: Engelsfors #2
Sidor: 634
 
Från adlibris:
"De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.

Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan."

Åh den var så spännande och jag fattar inte vaför det tog så lång tid för mig att läsa den. När jag väl hade kommit in i den kunde jag inte sluta!
Oj vad spännande den var, hände ju så sjukt mycket och vet inte vad jag ska skriva för att inte spoila. Karaktärerna växer mer och mer och man kommer mer nära inpå.
Viktor är en person som fascinerar mig och jag hoppas verkligen att han är med mycket i Nycklen.
Gilar att den ändå utspelar sig i Sverige, brukar ju ha svårt för svenskt, men engelsforstriologin har verkligen fått mig att ändra inställning om svenska litteratur och det tackar jag för!
 
Det händer väldigt mycket i boken och den är fartfylld mest hela tiden vilket gör att det är svårt att lägga ifrån sig den. Slutet var sorgligt och jag tyckte det var jättejobbigt och var nästan gråtfärdig!
Så nu längtar jag verkligen tills Nyckeln kommer ut i höst!
 
                                                                 Betyg 5/5
                                              



Kommentarer
Nilmas Bokhylla

Åå vill så gärna läsa Nyckeln nu!!

2013-04-12 @ 13:57:05
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Anette

Det er flere som lengter! Og jeg klarer ikke å vente til den blir oversatt til norsk, så jeg kommer til å lese den på svensk :)

2013-04-12 @ 15:13:20
URL: http://www.anettesbokboble.blogspot.no


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0