Liebster blog award

Blivit utmanad av Anna på bokraden vilket var superkul!
 
1. Vad ville du bli när du var liten?

Jag ville bli hästskötare! Var hästtokig i liten ålder och gick naturbruksgymnasium med inriktning häst. Dock insåg jag att det var mycket jobb för inga pengar och tycker att hästskötarnas kärlek till djuren utnyttjas nå fruktansvärt.
 
2. Vad är du idag?

Jag är just nu vårdbiträde på äldreboende, men pluggar till undersköterska och har funderingar på att vilja jobba på något som akuten, intensiven eller liknande då jag är klar. Jag är dessutom kär, lycklig och omringad av underbara vänner och familj.
 
 
3. Var vill du helst resa?

Oj vad svårt, vi reser ju flera gånger per år, men drömmen är väl Nya Zeeland och den underbara naturen och se vart Sagan om ringen spelades in. Även Usa finns det många ställen jag vill se. Favoriten är dock Skottland, åh älskade skottland, i augusti kommer vi!
 
 
4. Var ser du dig själv om 5 år?

Ser mig som lycklig med min sambo, eller då Man hoppas jag. Vi har en mysig tvåa eller trea utanför stockholm och har sett otroligt mycket av världen! Förhoppningsvis har jag ett jobb jag trivs med.
 
 
5. Rött eller vitt?

Tar detta som om det handlar om vin och då säger jag vitt. En stor favorit om jag dricker. Rött tycker jag inte alls om, usch!
 
 
6. Sommar eller vinter?

Sommarmänniska så det sjunger om det. ÄLskar sommar och värme. Mår bättre och känner mig lyckligare då. Ändå bor man i norrland där det är vinter alldeles för länge. Visst en varm vinterdag i mars på hästryggen eller i fjällen, nog är det gött det med.
 
 
7. Skog eller hav?

Denna var svår. Gillar ju att bada i havet, i alla fall utomlands och älskar solnedgångar och soluppgångar över horisonten. Men vandra i skogen är inte heller dumt så måste nog säga båda.
 
 
8. Vad gör dig ledsen?

När människor jag känner far eller mår illa, när djur behandlas illa och olycklig kärlek
 
 
9. Vad är det bästa du vet?

En perfekt dag för mig är på något spännande resemål med min kärlek. Se världen och upptäcka alla olikheter. Sen såklart läsa i massor, stallet och ridningen, mina katter och såklart mina vänner och min familj. Och pepsi max, sura colanappar och winegums! Och Takida;)


Kommentarer
Miriam - Schitzo-Cookie

Håller med rött vin är inte alls gott... men är ensam om att tycka det i min kompiskrets.. tråkigt.

2013-04-03 @ 12:09:18
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0