Ni älskar dem inte - Belinda Bauer

Ni älskar dem inte
Författare: Belinda Bauer
Orginaltitel: Finders Keepers
Serie: -
Sidor: 406
 
Från adlibris:
"Nioårige Pete väntar i bilen på mamma och pappa. När de kommer tillbaka är han borta. På ratten sitter en lapp: »Ni älskar honom inte.«

Under högsommaren faller en mörk skugga över Exmoor. Barn blir bortrövade från bilar. Varje försvinnande markeras bara med ett kort meddelande en brutal anklagelse. Inga förklaringar, ingen begärd lösensumma... inget hopp.

Polisen Jonas Holly står inför en farlig resa in i kidnapparens förvridna psyke, om han alls ska ha en chans att sätta fast honom. Men Holly är ännu skakad av en personlig tragedi är han över huvud taget rätt man för uppgiften?

Åtminstone en person i Exmoor anser att Jonas Holly, när det gäller byns beskydd, är den siste att lita på..."
 
Tack Modernista för recexet!
 
Jag tyckte om denna boken väldigt mycket för att vara en deckare, detta trots att jag hade lite svårt för huvudpersonen Jonas, han är så himla svår och man lär liksom inte känna honom och han är så mystisk hela tiden vilket är lite jobbigt.
Dock gillar jag storyn i sig är spännande i sig och jag gillar det med kidnappade barn och att det är viktigt hitta dem i tid. Och sedan hur de har tagits tillfånga osv tycker jag är otroligt fascinerande och grymt/tragiskt på ett sätt utan att spoila för mycket.
Boken höll ett bra tempo och man fick följa flera personer vilket höjde boken, hade man bara fått följa Jonas tror jag jag hade gett den ett lägre betyg!
 
                                                                        Betyg: 4/5



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0