Tyst - Hannah Harrington

Tyst
Författare: Hannah Harrington
Orginaltitel: Speechless
Serie: -
Sidor: 304
 
Tack Harlequin så otroligt mycket för recexet!
 
Från adlibris:
"Att sägaförlåtär inte tillräckligt
Chelsea har aldrig kunnat bevara en hemlighet ... förrän nu.
Alla har någon gång skvallrat om något de inte borde - men senaste gången Chelsea avslöjade en hemlighet ledde det till att någon nästan dog. Så Chelsea bestämmer sig för att avge ett tysthetslöfte. Om hon håller munnen stängd kan saker åtminstone inte bli värre, eller hur?
Fel.
Att plötsligt stå upp för något hon tror på gör den tidigare populära Chelsea utstött och trakasserad. Men med hennes nya sätt att kommunicera möter hon också nya oväntade vänner, som skateboardkillen Sam. Han är den sista personen som borde ge Chelsea en andra chans, det är hans bästa vän som skadades mest av hennes skvaller. Men trots det är han den enda som förstår. Och den enda som kan hjälpa Chelsea att upptäcka vem hon egentligen är ... och vem hon vill vara."
 
Gillar omslaget, känns väldigt genomtänkt och att dessutom silvertejpen sticker ut gillas extra mycket! Gillar detaljer på böckerna!
 
Bokens handling tycker jag är av stor vikt. Skvaller är bland det fulaste som finns och det kan i värsta fall faktiskt förtöra folks liv. Jag tyckte Chelsea verklige växte som person i boken. Till att börja med är hon ytlig och har ingen egen vilja vilket vill en hoppa in i boken och ruska om henne. Vad jag däremot tycker om med boken är att hon lär av sina misstag och växer som människa och med sin identitet till att hitta sig själv och acceptera den hon är.
 
Denna boken borde personer i yngre ålder läsa, alltså tonåren då jag hoppas den skulle kunna få fram ett budskap om hur mycket skvaller kan förstöra.
 
Vad som också gjorde att jag älskade boken är vänskapen hon får genom sina erfarenheter. Finare vän än Asha måste ju vara riktigt svårt att hitta, tycker hon är helt underbar! Kärleken med Sam är fin och kommer sakta, inte sådär på en gång utan den växer också fram och jag tycker det är skönt att kärleken inte tar över boken.
 
En riktigt bra bok och ett väldigt viktigt ämne!
 
                                                                 Betyg: 5/5
                                               
 



Kommentarer
Jenny Liljegren

Hej!
Vad kul att du gillade boken och inte minst omslaget :)

/Formgivaren

2013-09-03 @ 14:47:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0