Underbara helvete - Jamie McGuire

Underbara helvete
Orginaltitel: Beautiful Disaster
Författare: Jamie Mcguire
Serie: Beautiful#1
Sidor: 363
 
Tack Kalla Kulor för recexet!
 
Från Adlibris:
"Abby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt till Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men så möter hon Travis, killen som slåss för pengar på illegala slagsmålsklubbar och som alltid har ett koppel av tjejer efter sig.
Abby lovar sig själv att aldrig falla för Travis och istället inleder de en vänskap. En vänskap som med tiden fördjupas och intensifieras tills den plötsligt har förvandlats till just det Abby med alla medel försökt undvika. Hon vet att de inte är bra för varandra, ändå kan hon inte hålla sig borta ifrån honom.
Deras relation blir snart alltmer kaotisk, destruktivt hänförande och fullkomligt underbar. Samtidigt smyger sig Abbys förflutna allt närmare och hotar att rämna hela deras värld."
 
Gillar omslaget kalla kulor har valt, det är väldigt fint med rosen och taggtråden, även om jag gillar orginalet lite bättre.
 
Måste säga att jag ÄLSKADE denna boken även om Abby kunde driva mig till vansinne bitvis. Varför ska man alltid konstla till allt och vända saker till vad det inte är? Travis föll jag som en fura för, en äkta badboy fullt ut! Dock försöker han verkligen ändra sitt beteende för Abbys skull vilket gör att han växer ännu mea i mina ögon. Abby tycker jag är väldigt självisk och oförstående bitvis vilket gör att jag ville slita mitt hår!
 
Jag älskade dock kärleken i boken, den var destruktiv och svår men när de väl inser att de vill vara tillsammans så är de det fullt ut. Vad som också jag tyckte var väldigt skönt var att det inte var en paranormal romance!
När jag väl hade börjat kunde jag inte sluta läsa, jag slukade varje sida och jag hoppas verkligen att Kalla Kulor släpper fortsättningen snart ( om de ska släppa den) för vil läsa serien på svenska nu då jag börjat.
 
Kärleken var tuff, hård, svår men elektriskt! Blixtrar och dunder och jag älskade det!
 
                                                              Betyg: 5/5!
                                             
 



Kommentarer
[Anna]

Jaa en riktigt bra bok :)

2013-06-22 @ 20:16:23
URL: http://bokraden.blogspot.com
Julia

Herregud så bra den boken var! :D

2013-07-29 @ 11:39:08
URL: http://juliasnerdroom.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0