Blodröd väg - Moira Young

Blodröd väg
Författare: Moira Young
Orginaltitel: Blood Red Road
Serie: Dust Land #1
Sidor: 526
 
Tack Rabén&sjögren för recensionsexemplaret!
 
Tycker framsidan är riktigt snygg i rött och dessutom så har framsidan kopplingar till boken! Älskar verkligen att den är röd månen på ryggen är så himla snygg! Gillar den mycket mer än orginalomslaget!
 
Efter ett kapitel i denna boken hade jag väldigt svårt att lägga ifrån mig boken, kunde inte sluta läsa och det är ju väldigt bra! Språket är ju annorlunda då det inte är nå talstreck eller liknande, men oj vad fort man vande sig så det var absolut inget problem.
 
Boken höll ett väldigt bra tempo hela tiden och blev aldrig långtråkig överhuvudtaget. Gillade världen den utspelade sig i. Människor var ju inte utrotade och bara dödade varandra utan det fanns samhällen och människor att möta efter vägen. Gillade sekvensen med Hoppsta väldigt mycket där hon var som en "Gladiator", var riktigt spännande och bra!
 
Karaktärerna. Är första boken jag tycker om väldigt mycket där jag absolut inte tycker om huvudpersonen! Usch vad jag störde mig på Saba, så egoistisk och kall mor både sin lillasyster och alla i hennes omgivning. Hon växte på slutet och hoppas det kommer fortsätta i andra boken. Emmi skulle ju ändå bara vara nio år så tyckte hon var mogen för sin ålder och mysig. OOh Jack älskar jag! Han verkar så fin och bra även om han har varit en buse tidigare så känns det som han har en väldigt fin personlighet! Förstår inte alls vad han ser i Saba.
 
Boken fångade verkligen mitt intresse och jag kan inte längta nå mer efter att få läsa fortsättningen! Det här var äventyr, vänskap, kärlek och familjevärde på hög nivå!
 
                                                                      Betyg: 4+/5
                                                    


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0