Legend - Marie Lu

Legend
Författare: Marie Lu
Orginaltitel: Legend
Serie : Legend #1
Sidor: 291
Förlag: Modernista
 
Tack Modernista för recexet!
 
 
Jag vill bara börja med att säga att jag har förälskat mig i denna boken, den var så himla bra och jag kunde helt enkelt inte sluta läsa den.
 
Jag gillar verkligen att Modernista har valt denna omslagsvariant då den är sjukt snygg och stilren och utrrycksfull på samma gång. Jag hoppas verkligen att Modernista fortsätter släppa delarna inom en snar framtid för vet inte om jag kan hålla mig från att läsa dem på engelska först.
 
Man följer June och Day. De är från två olika sodor som egentligen arbetar mot varandra, ödet gör att de förs tillsammans och en kärlekshistoria tar början, dock tar den inte över, vilket jag tycker är bra.
Jag håller verkligen på både Day och June, vilket är ovanligt. Men bådas öden griper en och jag hejjar i ena sekunden på Day och i andra på June.
 
Jag tycker Modernista har gjort översättningen riktigt bra ! Jag har läst legend på engelska för ca ett år sedan och gav den då en 4 i betyg, nu blir det full pott och jag vill bara läsa mer!
 
Lu har fått mig att älska karaktärerna, världen och spänningen så detta är en serie jag kommer ta til mitt hjärta!
 
Finns att köpa på : Adlibris, Cdon och Bokus
 
Betyg 5/5 !!
 


Kommentarer
Zelly

Har denna hemma och är så peppad på att läsa den då jag bara har hört bra om den :)

2013-11-05 @ 21:03:21
URL: http://zellysbokblogg.blogspot.se
Malka

Nu blir jag sugen på att läsa den här boken! Den hamnar på Att-läsa - listan

2013-11-06 @ 15:30:31
URL: http://boksmurfen.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0