Eleanor & Park

Eleanor &; Park (häftad)
 
Eleanor & Park - Rainbow Rowell
 
Handling: "Eleanor is the new girl in town, and she's never felt more alone. All mismatched clothes, mad red hair and chaotic home life, she couldn't stick out more if she tried. Then she takes the seat on the bus next to Park. Quiet, careful and - in Eleanor's eyes - impossibly cool, Park's worked out that flying under the radar is the best way to get by. Slowly, steadily, through late-night conversations and an ever-growing stack of mix tapes, Eleanor and Park fall in love. They fall in love the way you do the first time, when you're 16, and you have nothing and everything to lose."
 
Denna bok har varit otroligt hyllad på de flesta bloggar och har stått i min hylla väldigt länge. Äntligen tog jag tag i att läsa den och nu förstår jag hypen. Det gick fort att komma in i den och jag vart väldigt förtjust i båda karaktärerna. Den är så fint skrivet och jag älskar att relationen tar en lång tid att bygga upp. Park är ändå min favorit, en nördig kille som växer under bokens gång och följer inte grupptryck och gör det han älskar. Eleanor är svår för mig att ta sig till först, men växer som person. Hennes livssituation fick mig gråtfärdig flera gånger då jag vet att detta förekommer i verkliga livet.
 
Slutet var så hemskt och jag kände tårarna komma men det gjorde även at jag älskade boken så mycket osm jag gjorde. En otroligt vackert skriven bok som fångade mitt hjärta. Vill läsa mer av Rainbow Rowell och har redan satt igång med Fangirl.
 
Betyg 5/5


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0