Divergent - Veronica Roth

Divergent
Författare: Veroica Roth
Orginaltitel: Divergent
Serie: Divergent #1
Sidor: 362
 
Tack snälla snälla Modernista för exemplaret!
 
Vill börja med att säga att JAG ÄLSKAR DENNA BOKEN! Den fångade mig från första sidan i princip. Jag älskar bokens omslag väldigt mycket, tycker det är superfintoch även på uppföljaren, Insurgent.
 
Huvudpersonen Tris gillar jag jättemycket hon är tuff, men har fortfarande känslor och är absolut inte rädd av sig. Lite misstänksam av sig tycker jag att hon kan vara och ite osäker på vem man kan lite på fast man själv bara känner, men ja den kan du lite på men inte den.
 
Jag gillar världen otroligt mycket och gillar uppdelningen mellan falangerna och hur man måste tänka inom varje falang, det känns inte helt orealistiskt.JAg tänker lite på Matchad då jag läser boken bitvis, men detta är så MYCKET bättre.
 
Tris som huvudpersonen heter måste göra ett val, antingen stanna i sin egen falang eller svika sin familj och aldrig mer ha med dem att göra, vad hon väljer får ni läsa själva.
 
Jag älskar verkligen denna bok och det gick inte lägga ifrån sig och är absolut bland topp 3 v det jag läst i år och jag rekomenderar de till alla!
 
SPOILER EFTER DETTA:
 
- Tyckte det var så hemskt när bådeTris och hennes bror bytte falag samtidigt för föräldrarna, även om man förstod varför sen
- Gillar kärleken som utvecklas mellan Tris och Four, den var inte direkt eller så där "löjlig"
 
 
                                                                      BETYG 5/5
 


Kommentarer
Elin - Bokparadiset

MEEEN jag tipsade ju om matched och så har du läst den! hahah typiskt, hade jag inte gått från nya till äldre på blogloving så hade jag sett det, men äsch så är det xd

2012-12-17 @ 22:36:24
URL: http://bokparadis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0