Femtio nyanser av mörker

Femtio nyanser av mörker
Författare: E L James
Orginaltitel: Fifty shades darker
Serie: Fifty shades #2
Sidor: 538
 
Fick denna bok som ett recensionsexemplar av Nordstedt och kan inte tacka dem nog mycket, hoppas verkligen jag kan få recensera sista boken också då den släpps i Januari!;)
 
Jag gillar att framsidan på böckerna har en betydelse och så är de stilrena och snygga! Och som jag sa tidigare gillar jag formatet, boken är inte ömtålig och man kan liksaom böja den utan att den ser sliten ut.
 
Från adlibris:
"Bortskrämd av de mörka hemligheter som den vackre, men plågade, Christian Grey bär på har Anastasia Steele lämnat honom. Hon har nyligen tagit sin universitetsexamen och fått praktikplats på ett bokförlag i Seattle.

Men Christian upptar oavbrutet hennes tankar. När han vill träffa henne igen kan Ana inte neka honom, och äntligen får hon veta mer om det mörka förflutna som har gjort honom så driven, kontrollerande och krävande. Men medan Christian brottas med sina inre demoner måste Ana ta ett av de viktigaste besluten hon någonsin ställts inför ? "

Det här är andra boken i serien på tre och jag gillar den till fullor. Det finns vissa saker jag stör mig på men tycker det är en bok värt högsta betyg. I denna boken är det mer intriger och handlingen är riktigt spännande bitvis! Det är intriger, svartsjuka och hämdlystnad. Ska inte skriva nå mer för att spoila, mend ett agör så att jag tycker denna bok är nästan ännu bättre än första!
 
Det är inte så mycket BDSM i denna boken utan Christian har valt att försöka leva med Ana på ett mer normalt plan, inte ha henne som en undergiven. Jag tycker verkligen han försöker och han ger med sig mycket och berättar omvarför ha är som han är. Blir tokig på Ana ibland som ska pressa honom så himla mycket hela tiden, samt att hon blir sur och svartsjuk så himla lätt! Men de kompletterar varandra bra ändå och hon får honom att le och vara lycklig.
 
Mr Grey är fortfarande lika het i mina ögon om än inte ännu hetare;) Det är mycket sex äve i denna bok vilket är underbart. Tänk om man själv var med om Mr grey som tar dig på pianot liksom;)
 
Jag gillar boken otroligt mycket och precis som sin föregångare fascineras jag av varje sida och det går inte att lägga ifrån sig den. Jag är så glad dennabok har blivit så stor för nu kommer det massor av erotiska böcker and i love it!
 
                                                          Betyg: 5/5


Kommentarer
Tessans Bokblogg

Håller såååå med dig, Veronica! Dessa böcker är magiska för oss snusktanter alltså! Den där Christian...fy fan, han är en riktig heting. My gooosh! Längtar tills sista boken hamnar i brevlådan!! Christian, marry me?

2012-12-07 @ 22:43:40
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Tessans Bokblogg

Och just det, glömde att skriva att jag också älskar formatet på böckerna. Danskt band är BÄST! Tycker alla böcker borde ha så istället för inbundet som kan bli lite stelt och jobbigt att läsa ibland!

2012-12-07 @ 22:44:20
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Nilmas Bokhylla

Härligt! Har läst typ 100 sidor i den :)

2012-12-08 @ 15:35:07
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0