2 x minirecensioner

Jag lever, pappa - Siri Marie Seim Sönstelie, Erik H Sönstelie
 
Siri är på Utöya 2011 och man får följa hennes väg genom helvetet till ett gömställe på ön. Jah tycker det är svårt att recensera något som har hänt på riktigt, då det är svårt att säga hur någon annan har upplevt en sak. Jag tycker om att läsa verklighetsbaserade berättelser och direkt boken släpptes lånade jag den på biblioteket. Det är intressant att följa händelseutvecklingen och känslan hur det var att vara där. Man känner med Siri och paniken att man inte vet vad som händer och man hör skjutningaroch springer förbi döda människor. Man får även följa Siris pappa och den delen tyckte jag inte var riktigt lika intressant. Jag blir inte så tagen som jag trodde att jag skulle bli och jag känner en viss irritation över att pappan känns ibland mer som jornalist än som pappa, genom att han rapporterar till tidningen ochfår Siri att skriva en artikel om sin upplevelse dagen efter händelsen?! Men det är bara min åsikt. Det var en intressant bok, men hade väntat mig mer.                               
Betyg: 3/5
 
 
 
Hello Kitty måste dö - Angela S. Choi
Måste bara säga att jag älskar omslaget till denna boken, alldeles knallrosa och så svarta sidor, sjukt snyggt!
Vad jag mer måste säga är att jag älskar denna boken! Den är humoristisk och tar upp sådana ämnen som man inte alltid ser i böcker. Fiona tar saker i egna händer och har en hysteriskt påtryckande och jobbig pappa. Att hon hittar tillbaka till sin barndomsvän Sean som erbjuder henne hjälp att göra olyckor med hennes friare tycker jag är sjukt bra i boken. Fiona är rolig och smart, det gillar jag! Och slutet tycker jag är riktigt klockren coh längtar tills Angela (författaren) släpper något nytt!
Betyg 5/5
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0