I dödsskuggans land - Alden Bell

I dödsskuggans land
Författare: Alden Bell
Orginaltitel: The reapers are the angels
Serie: Reapers#1
Sidor: 225
 
Handling från adlibris:
" I en värld av zombier gäller det att överleva - eller dö på riktigt.
Gud är en skämtare. Temple vet. Hon vet eftersom det fortfarande finns superfina mirakel att uppleva, här på vårt förödda klot.
Så inleds I dödsskuggans land, en bok som är lika vacker och underbar som den är otäck. Temple är en huvudperson att ta till sitt hjärta, och hennes öde gör läsaren andlös. I en värld fylld av zombier är varje dag en kamp för att överleva - eller få dö på riktigt."
 
DIrekt jag började läsa denna boken var jag fast, jag älskade Temple även om hon kunde vara lite elak ibland så var hon tuff och hon hade liksom accepterat tillvaron som den var, det var bara att leva med zombisarna helt enkelt. När hon träffar "Mongo" som hon kallar honom är hon först väldigt hård med honom och pratar över hans huvud och nedvärderar honom hela tiden. Dock fäster hon sig vid honom och det bildas en slags vänskap.
Det händer mycket under deras resa över Usa, men mitten av boken tycker jag är lite småseg ändå och jag har inte samma flyt i läsandet.
Slutet är helt oväntat från  min sida och jag trodde först inte att det var sant, men sen har jag kommit fram till att jag verkligen gillade det.
Jag tycker boken är mycket läsvärd och den går fort att plöja igenom, det är en intressant story där man skapat samhällen där man lever och inte bara flyr från zombier. Den andra boken finns ute på engelska, me kommer nog vänta tills den släpps på svenska innan jag läser den.
 
I dödskuggans land                                     Betyg: 4/5
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0