Konste att vara kvinna - Caitlin Moran

Konsten att vara kvinna 
Författare:Caitlin Moran
Orginaltitel:How to be a women
Serie:  -
Sidor:316
 
Från adlibris:
"

Det har aldrig varit lättare att vara kvinna. Vi har rösträtt och p-piller och vi har inte blivit brända som häxor sedan 1700-talet. Men det återstår några små frågor ...

Varför måste vi ta bort allt hår på kroppen? Varför är bh:n så obekväm? Och varför frågar alla när man ska skaffa barn?

Boken börjar på Caitlin Morans bedrövliga 13-årsdag (hon väger 80 kilo, har inga vänner och pojkar kastar grus efter henne) och fortsätter genom tonårstiden, till arbetsplatser och strippklubbar, genom kärlek, övervikt, abort, shopping och moderskap. Det är som att få förtroenden från en god vän - ocensurerat, ärligt och fruktansvärt roligt.

Konsten att vara kvinna är ett självbiografiskt, feministiskt manifest."

 

Jag gillade verkligen denna bok, den är väldigt rolig och underhållande och Caitlin håller verkligen ingenting för sig själv! I början var jag lite tveksam då det stod mycket om feminism, men sedan förklarar hon det på ett så himla bra sätt och inte som jag själv tänker att det är. Jag skrattade för mig själv till allt hon lämna ut åt sig själv och hennes beskrivningar av olika saker.

Sen håller man ju inte med om allt, jag vill hålla muffen snygg, älskar högklackade skor och kläder och tycker att strippklubbar kan vara väldigt fascinerande även om man inte gillar hur det går till bakom scenen på vissa ställen. En bra och underhållande bok och jag vill absolut läsa mer av Caitlin Moran!

 

                                                          Betyg: 4/5

 



Kommentarer
Tessans Bokblogg

Har varit sugen på denna så himla länge! Och nu när jag läst din recension så ska jag gå och köpa den så snart jag bara kan! =)

2012-10-06 @ 19:23:02
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0