Dyrt bioår!

Vad ni kanske inte vet är att jag är filmnörd utöver läsandet och går väldigt mycket på bio, satt och kollade vilka filmer som kommer i år och än så länge är det 26 filmer jag vill sen:p
Kanske tur man har köpstopp på böcker från Mars!
 
Trenden för i år är rettelings, filmer baserade på böcker och superhjältefilmer känns det som.
Bio för mig är vardagslyx och alltid när jag är i Stockholm hos kärleken blir det en bio eller två!
Dessa filmer är de jag vill se än så länge:
( är inte officiella filmbilden till alla, men tog det som fanns)
 
Hansel and Gretel: Retelling känns väl som man måste ge den en chans? Verkar rätt actionspäckad. Tycker Gemma som spelar Gretel är otroligt vacker.
 

Enders game: INte läst boken. Utspelar sig i framtiden och människan ska slåss mot äliens. Tror barn utbildas till soldater.
 
Catching Fire: Behöver väl inte säga så mycket mer än att jag längtar!
 
Kick-Ass 2: Älskade ettan så klart man måste se uppföljaren och hoppas den är minst lika bra
 
The Host: Ska snart tatag och läsa boken som jag nästan bara sett gott om. Trailern gör att man blir riktigt sugen på att se den
 
Jurassic Park 3D: ÄLskar filmen Jurrasic Park så klar man måste se den dåden släpps i 3D, ska bli spännande se hur de har lagt upp det.
 
The Great Gatsby: Klassiker som det känns so man vill se. Kommer säkert vara lite kostymfilm, vilket jag älskar. Att dessutom Leonardo är med, en av mina absoluta favoriter, grym skådis!
 
Oz the great and powerful: Wizard of oz är en av mina favoritböcker/filmer såklart man måste se denna, såg trailern på bion igår och den verkar väldigt snyggt gjord!
 
Upside down: Denna fastnade jag för direkt jag såg trailern. Två parallelvärldar och man får inte vara i varandras världar och självklart uppstår ju kärlek, Kirsten Dunst är med.

 
Thor The dark world: Behöver jag säga mer än Chris Hemsworth! en av de snyggaste och sexigaste karlarna som finns och som Thor är han väldigt het. Dessutom gillade jag första filmen mycket.
 
Silver Linings playbook: Allas vår Katniss som lite udda roll. Har sett trailern coh tycker den verkar väldigt rolig så jag hoppas den är det. Gillar Jennifer som skådis.
 
Star Trek Into darkness: Gillade första startrek filmen med Chris Pine i huvudrollen supermycket så ser verkligen fram emot denna!
 
Oblivion: Ok jag tycker inte alls om Tom Cruise som skådis, har så svårt för honom så vet jag kommer störa mig på honom hela filmen, MEN den verkar riktigt snyggt gjord och intressant handling.
 
Iron Man 3: Jag tycker dessa filmer är helt ok och det kommer garanterat bli att se denna på bion då gubben min gillar dem. Dessutom är ju Robert Downey JR riktigt bra i rollen.
 
Warm Bodies: Var inte ett lka stort fan av boken som alla andra varit, men tycke ändå att den var bra. Jag ser absolut fram emot filmen och gillar att de verkar ha lagt in en del humor.
 
After earth: Will Smith spelar mot sin son i denna filmen. Den ska utspela sig i framtiden coh att de krashar på vad jag antar är jorden som är evakuerad sen 1000år. Trailern gjorde mig väldigt intresserad och Will är het!
 
Anna Karenina: En riktigt kostymfilm som Kiera passar absolut bäst i. Har inte läst boken och tror inte det kommer bli av då den är så tjock, men vill absolut se filmen.
 
The Lone Ranger: Woho Johnny Depp som het indian. Ska bli superkul att se hur han tar sig ann rollen.Tror man kommer få se mycket bar överkropp;)
 
Jack the Giant Slayer: Såg trailern på bion igår. Verkar aktionspäckad och fångade mitt intresse. Ska bli kul att se hur de tolkat Jack och bönstjälken.
 
Monsters University: Tycker Monster Inc är fantastiskt underhållande och rolig så hoppas denna håller samma mått.
 
Man of steel: OK jag är inget fan av stålmannen, han är tråkigast av alla superhjältar. Men det är ju en storfilm och jag vill se om jag kan ändra uppfattning. Stålmannen för mig är typ Smalville som jag inte tycker om alls.
 
World War Z: Boken var helt ok och det ska bli kul med en zombiefilm och hur de har lagt upp det då boken återberättar hur allt hände. Här känns det som man kommer få följa historien och verkar vara helt sinneslösa Zombies.
 
The Mortal INstrumens: city of Bones: Ingen närmare beskrivning. Hyllad till tusen innan den ens släpps så hoppas den håller förväntningarna. Har inte läst böckerna, men hinner nog innan sommaren.
 
Despicable Me 2: Älskade ettan coh det är en av mina favortfilmer, har sett den hur många gånger som helst. Är lite rädd den inte kan hålla måttet då jag har sjukt höga förväntningar och väntar mig skrattfest.
 
The Hobbit: Smaugs ödemark: Är väl den film jag väntar mest på delat med Catching fire. Längtar otroligt mycket, kommer bli kickass!
 
The Wolverine: Hugh Jackman är het som wolverine och tycke första filmen var riktigt bra. Väntar mig mycket action och muskler!
 
 


Kommentarer
Tessans Bokblogg

Omg ... jag kommer bli SÅ pank detta år! :P

2013-02-14 @ 19:29:08
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Nilmas Bokhylla

Kan absolut rekommendera Silver Linings :)

2013-02-14 @ 21:51:22
URL: http://nilmasbokylla.wordpress.com
Petra

Åh, Chris Hemsworth! <3
Är det bara jag som blir livrädd när jag kollar på Jurassic Park? Även om jag vill så är jag inte säker på att jag vågar se den i 3D, satans T-rex. ;)

2013-02-15 @ 06:45:53
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se
Miriam - Schitzo-Cookie

Ja verkligen stöört mycket filmer man vill se ^^

Läs läsa Ender's game innan filmen. Den är stöört bra! Verkligen värt att läsa innan filmen. Blir inte alls samma sak annars!

Oj hade ingen aning om att de kom en "förutsättning" till Monsters inc. va kul =)

2013-02-15 @ 11:49:03
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0