De vassa tändernas skog - Carrie Ryan

De vassa tändernas skog
Författare: Carrie Ryan
Orginaltitel: The forest of hands and teeth
Serie: The forest of hands and teeth #1
Sidor: 333
 
Tack Styxx så jättemycket för recexet!
 
Älskar ju Styxx böcker, de är så sjukt snygga med sina svarta sidor och jag tycker framsidan är betydligt snyggare än engelska utgåvan. De följande böckerna i serien är också väldigt snygga och jag gillar verkligen att Styxx inte ändrar utseendet på dem, utan kör samma!
 
Från adlibris :
"En isolerad by mitt ute i skogen är Marys hela värld.

Det omgärdande stängslet är det enda som skyddar henne och de andra levande byborna från De vassa tändernas skog där de odöda ständigt är på jakt efter nya offer. Så har det varit länge och reglerna är enkla: "Gör din plikt och följ Systerskapets order för att överleva."

Trots det kan inte Mary låta bli att drömma om världen utanför stängslet, utan att ha någon aning om att hennes fantasier är på väg att besannas på ett fruktansvärt sätt. Snart tvingas hon välja mellan plikten och mannen hon älskar. För livet i skogen är brutalt och minsta misstag kan innebära skillnaden mellan ett osäkert liv - och en säker död."

 

Till en början så störde jag mig lite på Mary, kändes som hon till vis del var ganska självisk och inte tänkte sig för och tänkte inte på om hon sårade nära och kära. Men till viss del förstår jag henne helt, det måste ju finnas någonting utanför! Jag fick väldigt mycket vibbar av filmen "The Village" i början och känns som det måste ha varit en inspiration till boken eller nått?

Det händer mycket och systrarna är jag väldigt nyfiken få veta mer om än vad man faktiskt får i boken. Det är en bra tolkning av Zombies tycker jag och jag gillar den lilla kärleksfyrkvartetten eller vad man ska kalla den, det tar inte över, men finns där. Mary är ok som huvudperson, men ingen jag fastnar för egentligen, gillar dock bikaraktärerna och själva världen och jag läste den väldigt intensivt och kommer absolut plocka upp fortsättningarna vid tillfälle! Siffrorna är också något välsigt intressant om jag vill veta mer om! Världen fångade som sagt mitt mest, men boken får ändå ett gott betyg av mig.

                                                             Betyg: 4/5

                                                  

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0