Ten - Gretchen McNeil

Ten
Författare: Gretchen McNeil
Orginaltitel: Ten
Serie: -
Sidor: 294
 
Från adlibris:
"Shhhh Don't spread the word Three-day weekend. House party. White Rock House on Henry Island. You do not want to miss it.

It was supposed to be the weekend of their lives--three days on Henry Island at an exclusive house party. Best friends Meg and Minnie each have their own reasons for wanting to be there, which involve their school's most eligible bachelor, T. J. Fletcher, and look forward to three glorious days of boys, bonding, and fun-filled luxury.

But what they expect is definitely not what they get, and what starts out as fun turns dark and twisted after the discovery of a DVD with a sinister message: Vengeance is mine.

Suddenly, people are dying, and with a storm raging outside, the teens are cut off from the rest of the world. No electricity, no phones, no internet, and a ferry that isn't scheduled to return for three days. As the deaths become more violent and the teens turn on each other, can Meg find the killer before more people die? Or is the killer closer to her than she could ever imagine?"

 

Omslaget tycker jag är snyggt och lite läskigt med den öde ön och att den är så mörk.Om man dessutom plckar av omslaget är det tio röda streck inristade i boken ( ni förstår varför då ni läser den) och detta är sjukt snyggt och jag är så glad jag köpte denna inbunden!

Detta är då en omtolking på 10 små negerpojkar (jag vet hemskt namn, men min bok heter så) av Agatha Christie. Orginalet gillade jag väldigt mycket och måste säga att denna fick samma poäng.

Jag gillar hela konceptet med alla ungdomarna på en ö (älskar high school skräckisar) och att det är en mördare som går och dödar dem en efter en och lyckas hela tiden! Dessutom dödas de på väldigt olika sätt så det är en skicklig mördare vi snackar om.

Meg som är huvudpersonen tycker jag är helt ok, hon känns liksom verklig och inte för överdriven på något sätt. Hennes bästa vän Minnie stör jag mig på från första stund som vanligt är med bästa vänner. Hon är hyper, elak och väldigt självisk.

Alla som är med på ön har sin anledning till att jst dem hamnat där och tillcslut hittar de sammanhanget.

Boken håller ett bra tempo och jag hade svårt lägga den ifrån mig då jag väl kommit in i den. Jag hade två som misstänkta och jag hade rätt! ( i om det var en eller två får ni läsa själva). Tyckte om denna bok väldigt mycket och skulle vilja läsa något mer liknande, några tips?

                                                                           Betyg: 4/5

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0