Älska - Sylvia Day

Älska
Författare: Sylvia Day
Orginaltitel: The Stranger i Married
Serie: -
Sidor: 292
 
Jag vill Tacka Bookmark så hemskt mycket för recexet!
 
Från Adlibris:
"Isabel lever ett glamoröst och dekadent liv i 1800-talets syndfulla London. När markisen av Grayson oväntat friar till henne infinner sig tvivel,och snart visar det sig döljas något annat bakom hans lekfulla yttre. När han spårlöst försvinner, föratt plötsligt dyka upp igen fyra år senare, ställs allt på sin spets. Vem är mannen hon lovat bort sig till?"
 
Jag gillar att omslaget är i samma stuk som bokens föregångare Synda. Den är stilren coh omslaget är lite sammetslikt och ostronet och pärlhalsbandet "sticker" ut.
 
Jag måste säga att nu då jag läst både Sylvias böcker, samt Fifty shades måste jag nog säga att jag gillar Sylvias mer. Kvinnorna i hennes böcker är väldigt självständiga och vet vad de vill här i livet. Böckerna handlar inte bara om sex utan även om vänskap, förhållanden och olycklig kärlek.
 
Jag gillar verkligen miljön boken utspelar sig i och beskrivning av kläder gör att jag vill hoppa in och bo i den här världen. Jag gtillar Isabel som huvuperson väldigt mycket, även om jag ibland stör mig på att hon motsäger sig själv. Grayson älskar jag verkligen då han kommer tillbaka. Jag ser honom som en stor,manlig och sexig karl ( tänker mig Alcide i true blood typ). Han utsrålar sex och manlighet i mina ögon.
 
Jag tycker boken är välskriven och jag gilla verkligen karaktärerna! Var ett sant nöja att läsa varje sida och då jag väl hade börjat kunde jag inte lägga den ifrån mig!
 
Jag ser otroligt mycket fram tills nästa del släpps i Oktober, den kommer heta Drama!
                                      
                                                                               Betyg 5/5
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0