Reading habbits tag

Blivit taggad av min fina bokvän Malin!
 
1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Sängen eller min divan, oftast sängen då man kan ändra läge så bra där. Gillar även läsa i badkaret!

2. Bokmärke eller random pappersbitar?

Älskar bokmäken, men tar vad som finns närmast

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?

Försöker sluta kapitelvis, men är inget måste.

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?

Pepsi max för det mesta;) äter inget eller jo godis och har sjuka beteende då att jag bara får ta en godis per kapitel typ:p

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?

Nej brukar ha det tyst

6. En bok i taget eller flera samtidigt?

Är boken bra så läser jag samma, fångar den inte mitt intresse börjarjag med flera så har oftast flera på gång.

7. Läsa hemma eller överallt?

Överallt, mest hemma men ofta på buss/flyg osv

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?

Tyst i huvudet

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?

Aldrig

10. Bryta rygg eller inte?

Bryter inte ryggarna mevetet, men har några böcker det råkat hända på.

11. Skriver du i böcker?

Never!

12. Vilka taggar du?
Tror nog alla gjort det, fritt fram annars!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vettansbocker.blogg.se

Jag är en brud på 29 år som älskar att läsa. Jag läser med YA, men även en hel del deckare och chicklit! Tänkte det skulle vara kul att skriva av sig om det man läser och hålla sitt minne i form:)

RSS 2.0